Search:

Type: Posts; User: JRouche

Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 0.06 seconds.

  1. I will bet you money it is a brushed motor (AKA...

    I will bet you money it is a brushed motor (AKA Universal). Hmmm.. JR
  2. Replies
    5
    Views
    44

    Its hard to tell from the pictures Lew cause no...

    Its hard to tell from the pictures Lew cause no sizey thing, like a hand.

    I am assuming its heavy. Looks like a sharper attachment for a vertical milling machine. JR
  3. Replies
    5
    Views
    57

    Under no situation should you try to melt Teflon....

    Under no situation should you try to melt Teflon. You might die.

    You are a wood worker? Why not just use a physical attachment and profile it. JR
  4. LoL. Dont get me wrong. I love Chicago. ...

    LoL. Dont get me wrong. I love Chicago.

    Remember Los Angeles County is still having many folks dusted off every day. Its horrific Just saying. JR

    P.S. Legitimately on all my IDs. My middle...
  5. Nice. I didnt see any photos or links when I...

    Nice. I didnt see any photos or links when I replied.

    I just did and hey? Buy it now. Its a Delta, no screaming please. Its a Delta. Prolly free shipping also.

    Hows about you buy me one thank...
  6. Replies
    15
    Views
    271

    Very nice. You have a nice stiff lathe there. In...

    Very nice. You have a nice stiff lathe there. In this case it doesn't seem to matter. Nice fix up.

    What happened to the company that was selling copy, tracers for small jobs?

    I saw a set on...
  7. Come on now. South side Chicago is a and has been...

    Come on now. South side Chicago is a and has been a slaughterhouse for 10 years that I know of.

    Before that it was Baltimore MD. Before that nd before the hurricane that wiped out the town New...
  8. Hey. Sometimes thats what it takes for these...

    Hey. Sometimes thats what it takes for these phone zombies. What sucks? B will be doing it again somewhere. JR
  9. Brushes? JR

    Brushes? JR
  10. Hahaaaa! Those 30 packs are heavy so I need a...

    Hahaaaa! Those 30 packs are heavy so I need a cart sometimes.. :) JR
  11. WoW. That in its self is pretty telling. JR I...

    WoW. That in its self is pretty telling. JR

    I only care because my family unfortunately can be documented to the early 1700's in Baltimore. . Not a good time. JR
  12. No. You are bad :) Nice croissant for the start...

    No. You are bad :) Nice croissant for the start of the day. Bastard :) JR
  13. Replies
    10
    Views
    460

    Not sure I would modify the tail stock unless you...

    Not sure I would modify the tail stock unless you knew it was already "adjusted". JR
  14. Thats what I do. I dont stew in my emotions. I...

    Thats what I do. I dont stew in my emotions. I just say excuse me and all is well. JR
  15. Replies
    25
    Views
    756

    I have two karchers and a 4000psi/4gpm honda...

    I have two karchers and a 4000psi/4gpm honda driven one.

    With that I would say bigger is not always better. High pressure will eat that wood in no time. Even the small kartchers would hurt it...
  16. Very nice project. Thanks for sharing with us. JR

    Very nice project. Thanks for sharing with us. JR
  17. Replies
    51
    Views
    1,879

    Even with a strong tight fit? And what about the...

    Even with a strong tight fit? And what about the sliding resistance from copper on copper Joe talked about. Does seem like it might be a lil grabby? Thank. JR
  18. Replies
    10
    Views
    804

    I think its a great move also. Helping out a...

    I think its a great move also. Helping out a member and recycling. Good on ya Sid. JR
  19. Replies
    47
    Views
    1,746

    Haa. Makes sense. Thanks for the education. JR

    Haa. Makes sense. Thanks for the education. JR
  20. Replies
    51
    Views
    1,879

    Kinda what I am leaning towards. Copper pipe...

    Kinda what I am leaning towards. Copper pipe press fit to steel then copper fine strand cable running on it. Copper on copper. Thanks. JR
  21. Replies
    51
    Views
    1,879

    Well? Got some ideas. Thanks. My initial plan...

    Well? Got some ideas. Thanks.

    My initial plan was to isolate the gearmotor from the work. An UHMW coupler.

    Then the work holder would take the positive and negative cable. I need 300 amps...
  22. Replies
    43
    Views
    1,961

    Thanks Paul. JR

    Thanks Paul. JR
  23. Replies
    47
    Views
    1,746

    Interesting. What the heck is this CF stuff?...

    Interesting. What the heck is this CF stuff? Never heard of it till now. New name for cold rolled?

    I tend to weld really hot. And dont usually weld cold rolled or machine it. I do like it for...
  24. Replies
    47
    Views
    1,746

    Oh HECK no Joe. Gimme some of that metal please!...

    Oh HECK no Joe. Gimme some of that metal please! Never worked with an 11 series metal, or 12, or leaded..

    Nice collection... JR
  25. Replies
    51
    Views
    1,879

    Hell no piggy back LOL So funny. I think many...

    Hell no piggy back LOL So funny. I think many home TIG welders think about a welding positioner.

    Lets see what the cream of the crop has to say. Hmm? No Jerry? I would like his advice with stuff...
Results 1 to 25 of 500
Page 1 of 20 1 2 3 4